Online is er een brede diversiteit aan verschillende marketingdiensten te vinden. Zo veel dat jij soms door de bomen het boos niet meer ziet. Daarnaast is het ook nog eens lastig om de effectiviteit van elke dienst te bepalen. Zoals e-mailmarketing: een dienst waarmee iedereen bekend is, maar hoe effect is deze daadwerkelijk? In deze blog gaan we verder in op e-mailmarketing en vertellen we je waarom dit weldegelijk effectief is. Lees snel verder!
De manier waarop e-mailmarketing werkt is gelijk de reden waarom het een effectieve marketingdienst is: de ontvangers van je e-mail moeten hier zich namelijk zelf voor inschrijven. Hier blijkt hun interesse al: ze horen graag wat jij te melden hebt. Laat jij nou eens net redelijk wat te melden hebben!
Via e-mailmarketing breng je je klanten op de hoogte van alles wat er in jouw bedrijf speelt. Zo laat je ze weten over interessante acties die in jouw assortiment spelen de komende periode, maar vertel je ook over de ontwikkelingen die jouw bedrijf door gaat. Je kunt gerust een kijkje achter de schermen geven, zo lang je dit maar wel afwisselt met mails die gericht zijn op sales.
Doordat je e-mail enkel gericht is op klanten die hebben aangegeven je e-mails te willen ontvangen, is het niet irritant. Bij elke e-mail geef je de klanten de mogelijkheid om zich af te melden van hun e-mail, waardoor jij zeker weet dat je mails niet als irritant worden ervaren. Daarnaast zorg je er ook nog eens voor dat je klanten echt iets aan je e-mail hebben, door de volgende mails te sturen:
Wil jij alles uit je mails halen, dan is het belangrijk dat je je mails perfect inricht. Hiermee helpt een online marketing bureau je graag! Neem eens een kijkje op www.traffictoday.nl: een online marketingbureau dat gespecialiseerd is op o.a. e-mail!